מה זה esim?

-

במציאות בה רוב התקשורת שלנו מתבצעת באמצעיים דיגיטליים, חשוב להישאר מעודכנים. בין אם מדובר בביצוע שיחות, שליחת הודעות או גלישה באינטרנט, אנחנו סומכים על הסמארטפונים שלנו שיעזרו לנו לשמור על קשר עם העולם שסביבנו. אבל האם שמעתם פעם על e sim? אי סים זאת הבשורה החדשה בכל מה שקשור בכרטיסי הסים שכולנו מכירים. במאמר הקרוב נבין מה זה esim וכיצד הוא משנה את חוקי המשחק.

מה זה e sim?

מהיום בו הטלפונים הסלולריים נכנסו לחיים שלנו, כרטיסי הסים הם חלק בלתי נפרד מהם. הסים הוא למעשה הייצוג של האדם שמשתמש בטלפון הסלולרי, שכן מספר הטלפון והגישה לרשת הסלולר שלנו נקבעת דרך הסים. כמו כן, כולנו מכירים את הסים ככרטיס קטן ונשלף, כזה שצריך להכניס ולהוציא מהמכשיר כדי להפעיל אותו. ובכן, אי סים עושה את אותה עבודה בדיוק, אבל הוא כבר מובנה במכשיר שלכם. למעשה, אפשר לחשוב על e sim ככרטיס סים דיגיטלי שלא צריך להכניס או להסיר מהמכשיר.

איך esim עובד?

כשמקבלים מכשיר חדש בעל יכולת להפעיל אי סים, כמו סמארטפון חדיש, שעון חכם, או אפילו טאבלט, הוא מגיע עם סים אלקטרוני זעיר שמוטמע בתוך המכשיר. באופן הזה, במקום ללכת לחנות כדי לקבל כרטיס סים או להחליף כרטיסים כשמחליפים חברת סלולר או מכשיר, אפשר לעשות את כל זה בצורה פשוטה למדי ובלי צורך בהחלפות פיזיות. זה סופר נוח, במיוחד בכל הנוגע לאנשים שאוהבים לטוס לחו"ל וכן כאלו שרוצים להשאיר את האופציה למעבר בין ספקי סלולר כדי למצוא את העסקאות הטובות ביותר.

הפעלת אי סים

הפעלת e sim היא קלה למדי. כאשר תרצו לצרף מכשיר סלולרי עם אי סים לספק סלולר שלכם, תקבל קוד QR או קישור מהספק שלך. כל שעליכם לעשות הוא לסרוק את קוד ה-QR או ללחוץ על הקישור וזהו, המכשיר שלכם מחובר לרשת הסלולרית. מאותו הרגע, נגמרו הימים בהם הייתם צריכים להתרוצץ בין חנויות או להכניס למכשיר את הסים בכוחות עצמכם – הספקים עובדים בשבילכם.

sim

היתרונות של e sim

אחרי שהבנו מה זה אי סים, איך הוא עובד ואיך מפעילים אותו – הגיע הזמן להכיר את היתרונות שלו:

1.      גמישות ודינמיות

עם e sim, אתם כבר לא צריכים להתחייב לשום חברת סלולר. שכן, אתם יכולים לעבור בקלות בין ספקים ללא צורך בהחלפת כרטיסי סים. באופן ספציפי, זה מעולה עבור מטיילים שרוצים להנות משימוש מלא בטלפון הסלולרי כשהם בחו"ל.

2.      יותר מקום לדברים החשובים

כרטיסי סים ישנים תופסים מקום יקר במכשירים שלכם. מכיוון שאי סים מובנה במכשיר עצמו, הוא מפנה מקום לרכיבים אחרים, כמו סוללה גדולה ואיכותית יותר או מצלמות טובות יותר.

3.      שימוש במכשירים רבים

 אי סים אינו מוגבל לטלפונים בלבד. שכן, ניתן להשתמש בו במגוון מכשירים, כמו שעונים חכמים, טאבלטים ומחשבים ניידים, עניין שלא תמיד אפשרי עם כרטיסי סים חיצוניים.

4.      ניהול מרחוק

איבדתם אי פעם את הטלפון הסלולרי שלכם והייתם זקוקים לכרטיס סים חדש בהקדם האפשרי? עם esim, אתם יכולים להפעיל ולשייך במהירות את הנתונים שלכם למכשיר חדש שתומך בכך. מדובר בפתרון מעולה עבור מצבי חירום מהסוג הזה כאשר זקוקים לפתרון מהיר ויעיל.

5.      שמירה על הסביבה

מכיוון ש-esim מבטל את הצורך בכרטיסי סים פיזיים, הוא מפחית בזבוז של חומר גלם. כלומר, פחות כרטיסי פלסטיק ואריזות מגיעים למזבלות באופן ששומר על איכות הסביבה.

ניתן כבר להשתמש ב-esim?

התשובה היא בהחלט כן! רוב הסמארטפונים החדשים וכמעט כל השעונים החכמים מגיעים כעת עם תמיכה באי סים. לכן, אם אתם לקראת קנייה של מכשיר חדש, וודאו אם הוא מכיל מתוכו e sim מובנה. חשוב להבהיר, אם הטכנולוגיה החדשה עדיין נראית לכם מתקדמת מידי ואתם לא מוכנים לוותר על כרטיס הסים החיצוני שלכם – מכשירים רבים עדיין מציעים את האפשרות להשתמש גם באי סים וגם בכרטיסי סים חיצוניים.

esim – העתיד כבר כאן

אי סים שינה לחלוטין את הדרך בה אנו מתחברים לרשתות סלולריות, ומציע נוחות, גמישות ובעיקר חדשנות. זאת התקדמות טכנולוגית קטנה עם פוטנציאל גדול, ניתן להניח בסבירות גבוהה שבעוד כמה שנים כרטיסי הסים החיצוניים יהיו פיסת היסטוריה נשכחת. ככל שיותר ספקים ומכשירים יאמצו את e sim, אנחנו נראה שהוא יהפוך לחלק אינטגרלי עוד יותר מהעולם שלנו. אז, בין אם שמעתם על זה במקרה או שאתם אנשים שאוהבים להתעדכן בטכנולוגיה העדכנית ביותר, אי סים הוא בהחלט משהו ששווה להכיר, לחקור ולהתחדש בו.